Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Δύο στοχασμοί για το άβ(φ)ατο

Του Φώτη Μισόπουλου
... ο εγκληματίας, ο μεγάλος σχοινοβάτης[a], ο μοιραίος ισορροπιστής κι αποτυχημένος προφήτης, ''η ανθρώπινη προφητεία'',- τα τέρατα είναι εξυπνότερα από μας. 
- Ο άνθρωπος πρέπει να ζήσει τη Μεγάλη Κωμωδία των Παρεξηγήσεων [b].Μόνο έτσι θα γλυτώσει από τους παραχαράκτες, που καιροφυλακτούν στις κρυφές μυθο-λογικές της Εξέγερσης: ο Προμηθέας, ο Αδάμ κι ο Χριστός, ανήκουν στα Σύμβολα μιας Θεϊκής Μεσολάβησης, στο Φως του Μαρτυρίου και του Πασχάλιου Γέλωτα[c]. Στο Μεγάλο Μεσημέρι, η Ανάσταση[d] ''Ο Δίας είν' ο τραπεζίτης'', θα φωνάξει ο Ζιντ[e]. 

Ο ίδιος θα φυλακιστεί μέσα στην απαγόρευση του Ιndex- όπως στην ''αποκλήρωση'' του Ζενέ αναμένοντας δικαίωση στην ωμότητα της ταξικής Επανάστασης, στην Απόλυτη Συνουσία του Άθαφτου Έρωτα, στη συγκινησιακή αναλογία του ''πρώτου θύματος'' της eat-art, του κοινού φίλου όλων, του πάμφτωχου Δαμοκλή.[f]. 

Το πλήθος έχει ''καταληφθεί'' απ' τον Οιδίποδα. Ζητωκραυγάζει στον Κολωνό τη θέωσή του. Η Ιοκάστη είναι επίσης παρούσα. Το ίδιο και οι 12 θεοί με μηχανές μεγάλου κυβισμού [g]. Το αίμα κάθε θρησκείας επιστρώνει το άλλοθι για την Αγωνία του Ανθρώπου μέχρι τη συντέλεια [Blaise Pascal].

....υπάρχουν σεσημασμένες γωνιές ενώ το πεπρωμένο συνθέτει αμείλικτα, δίνει ξανά και ξανά υπόσταση στον ''διαμελισμένο θεό'', η ιστορία των θρησκειών ειναι ιστορία ακρωτηριασμών. 

Ο διαμελισμός πλανάται στην τέχνη, που είναι η θρησκειοποίηση[h] του Άφατου και του Άβατου. Στο χρέος της Ασκητικής παλεύουμε να ενώσουμε τα disgenta membra [i] del Magnifico Corpus.

βοηθήματα[a], Ζαν Ζενέ, Ο σχοινοβάτης

[b], Ιαν Κοττ, Θεοφαγία

[c], Διαδίκτυο

[d], Φ. Νιτσε, Ζαρατούστρα

[e], Α. Ζιντ, Ο Προμηθέας λυόμενος Δεσμώτης

[f], Α. Ζιντ ο.π.

[g], του ιδίου ''Μηχανή Οιδίποδα''

[h], G. Lukatcs, Estetica

[i], Ιαν Κοττ, ο.π., κεφ. Βάκχες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.